Οι Μαθητές-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου “πρασινίζουν” το 4ο ΓΕΛ Ρόδου (2024-25)

 

Με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο περιβάλλον και με επίγνωση του ρόλου που καλούνται να διαδραματίσουν οι νέοι στην κατεύθυνση της αειφορίας, οι Μαθητές-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου του 4ου Γενικού Λυκείου Ρόδου ανέλαβαν δράση την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου 2025, στοχεύοντας στη δημιουργία ενός πράσινου και βιώσιμου σχολικού προαύλιου χώρου.

Η πρωτοβουλία εντάσσεται στη συνολική προσπάθεια του σχολείου να ενισχύσει την περιβαλλοντική συνείδηση της σχολικής κοινότητας και να προωθήσει τη σχέση σεβασμού των μαθητών με το φυσικό τους περιβάλλον. Οι μαθητές-πρεσβευτές, θέλοντας να δώσουν το καλό παράδειγμα, φύτεψαν φυτά σε διάφορα σημεία του προαύλιου χώρου και ανέλαβαν προσωπικά τη φροντίδα και την περιποίησή τους.

 

Η πράξη αυτή δεν ήταν μόνο μια αισθητική παρέμβαση, αλλά μια συμβολική και ουσιαστική ενέργεια, μέσα από την οποία οι μαθητές άρχισαν να ενσωματώνουν περιβαλλοντικά υπεύθυνες συμπεριφορές στην καθημερινότητά τους, ξεκινώντας από τον χώρο στον οποίο περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους: το σχολείο.

Καταλυτική για την υλοποίηση της δράσης υπήρξε η στήριξη του Περιφερειακού Φυτωρίου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, το οποίο προσέφερε όλα τα φυτά που πλέον κοσμούν τον χώρο του σχολείου. Ξεχωριστή ήταν η συμβολή του κ. Νίκου Ρένεση, γεωπόνου του φυτωρίου, ο οποίος ανταποκρίθηκε άμεσα στο κάλεσμα του σχολείου, επισκέφθηκε τον χώρο, έκανε επιτόπια εκτίμηση και πρότεινε τα κατάλληλα φυτά, μεταξύ των οποίων και είδη που μπορούν να δημιουργήσουν φυσικούς πράσινους φράχτες, ενισχύοντας τη λειτουργικότητα και τη βιοποικιλότητα του σχολικού περιβάλλοντος.

Η δράση αυτή πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια της συμμετοχής του σχολείου στο πρόγραμμα «Μαθητές-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου», στο πλαίσιο του οποίου καλλιεργούνται η ενεργός πολιτότητα, ο σεβασμός στο περιβάλλον και η ευαισθητοποίηση για σύγχρονες προκλήσεις, όπως η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και η προστασία της βιοποικιλότητας.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου εκφράζουν την πεποίθηση ότι τέτοιου είδους βιωματικές δράσεις ενισχύουν ουσιαστικά την περιβαλλοντική παιδεία και συμβάλλουν στην καλλιέργεια ενός υπεύθυνου και συνειδητοποιημένου ευρωπαίου πολίτη.

Θερμές ευχαριστίες απευθύνονται στο Περιφερειακό Φυτώριο Νοτίου Αιγαίου και ιδιαίτερα στον κ. Νίκο Ρένεση για την άμεση και ουσιαστική στήριξή του στην προσπάθεια του σχολείου να μετατρέψει τον προαύλιο χώρο σε ένα ζωντανό εργαστήριο περιβαλλοντικής αγωγής και ευαισθητοποίησης.